Josefine - En dröm skall bli till verklighet

Alla inlägg under januari 2011

Av Josefine - 31 januari 2011 21:11

Hej kära läsare!


Har vart väldigt dålig på att uppdatera eftersom jag har haft väldigt mycket att göra. Plugg, tråkigheter och en massa födelsedagsfirande.


Men nu skall jag väll komma igen med nya roliga inlägg om mitt vardagliva liv som student och min fritid.


Har även skaffat mig en ny dator, det behövdes verkligen! Riktigt nöjd är jag i varjefall.

Imorgon är det back to Malmö Högskola för en föreläsning sedan sätta sig i biblioteket för att plugga lite och kopiera upp lite sidor!



Av Josefine - 24 januari 2011 21:00

Medans jag sitter här och läser om avdelningschefer så lägger jag upp kvällens låt.


Bruno Mars - Grenade 


Av Josefine - 23 januari 2011 19:29

Kvällen igår blev hur bra som helst, trevligt folk! 

Stack hem till Ystad rätt tidigt för att jag ville verkligen komma hem. 

Det blev vin och mycket snack om vad jag och Malin pluggar just nu, tyvärr tog jag aldrig några bilder. Men dem andra tjejerna gjorde det så dem dyker väll upp? 


Denna söndagen började bra i varje fall, hemlis om varför.

Sen blev de Åhléns med mamma.

Nu sitter jag här och njuter av denna söndagen som började bra.


Längtar tills tisdag då det är Kårens dag och min första Seminarium.

Malin och jag kommer köra All in on tuesday!

Av Josefine - 22 januari 2011 16:30

Vinst blev de idag! 

IFK Ystad mötte Stavsten. 

Denna match vart så himla bra att man kunde inte låta bli att vara så exalterad! 

Nu håller man på att fixa sig för att träffa Malin och hennes polare i Malmö stad. 

Vi skall hem till en tjej som bor vid Gustav Adolfs torg sen får vi se hur kvällen ser ut! 

Av Josefine - 22 januari 2011 00:19

Imorgon nalkas det utgång med Malin och hennes polare. Vilket kan bli hur roligt som helst men först måste jag ha skjuts eller om Linda min polare kommer hem på natten och då jag kan sova där. 

Måste ha det löst först innan jag kommer in till Malmö stad. 


När det väl är löst så är mitt andra problem, vad skall jag ha på mig? Eller Mitt och Malins problem om man säger så, vi satt och diskuterade det idag. Men vi kom inte på något. Lär vi se imorgon vad det blir.

Tror jag satsar på byxor? Resten kommer utav sig själv.


Min instinkt kommer fram.


Av Josefine - 20 januari 2011 23:23

Nu är det allt slut på pluggandet, jag har alltså ingen ork. Läste i varjefall ut tre kapitel som vi skall ha gjort tills imorgon! 

Jag har tagit ut det som är viktigt och är då på den sista sidan av andra kapitlet. Gör klart allt imorgon på tåget, det med att jag tar ut "det viktigaste" är för jag underlättare det för mig själv och lättare att komma ihåg om man säger så.


Nu säger jag godnatt för min del, imorgon blir det två timmars föreläsning och bland annat diskussion om "Arbetet i omvandling" , alltså vår första kurs. 


Malin och jag hade ett sådan klydd med att skriva ut idag på skolan, haha. Inte lätt för oss nybörjare ;) 


Godnatt säger jag!

Av Josefine - 20 januari 2011 09:53


Presentation


Josefine. Ystadstjej, älskar handboll, mode och shopping!
Tog studenten 2009, gick Handel & Administrationsprogrammet.
Jobbar extra på Indiska i Malmö.
Ni kommer även få höra mycket om mitt studentliv på Malmö Högskola där jag läser Arbetsvetenskap..

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards