Josefine - En dröm skall bli till verklighet

Alla inlägg under maj 2008

Av Josefine - 24 maj 2008 14:00

Lägger ner denna blogg.

I fortsättningen bloggar jag på.


www.miloo.se/josse

I och med jag jobbar för dem, vill min chef att jag skulle blogga där istället.


Så tjo hej!

Av Josefine - 23 maj 2008 11:22

Idag ska min broder till balen och självklart har han bjudit en tjej.

Säger inte vilken, it's a secret :)


Det kommer bli många bilder.

Klädd i smoking och riktigt stilig man, det gillas!

Smoking är fint.


Många fotografier som sagt.

det gillas, bra skit!

Av Josefine - 22 maj 2008 20:35

En viss Svante Stockselius, vd för Europeiska Tv Unionen (EBU), har gått ut med att man inte ska gå ut öppet med om man är homosexuell vid Eurovisionsschlagerfestivalen i Belgrad.

En jäävla tur, inga bögar gillar ju schlager. Ironi i det hela.

Svettigt announcement som är upplagt för katastrof. Tydligen är detta i risk för att få spö av Serbiens högerfalang.. Blir alltid lite fascinerad av auktoritär intolerans, det tvångsmässiga och enfaldiga lyser liksom igenom på något vis.


En annan favvo är Irans president Mahmoud Ahmadinejads svar på en utfrågning angående hårda straff mot homosexuella i Iran:

“In Iran, we don’t have homosexuals like in your country. We don’t have that in our country.  In Iran, we do not have this phenomenon. I don’t know who’s told you that we have it.”

Bortträngning deluxxxxxe

Av Josefine - 22 maj 2008 06:52

Jag har inte förstått att det är "jätte skoj" att snacka skit om varandra och sedan låtsas som om allt är ok.

Det är aldrig OK!


Så jag ber er som snackar skit om mig, gör det bara, kom ej fram till mig eller skriver till mig på msn och låtsas vara min vän, en liten pik åt en viss person, hoppas hon vet vem hon är!


Glädjer mig bara att det finns folk som lägger tid och energi på mig , men hur orkar ni?

Vi alla är unika personer, lets keep it that way.

Lägg inte tid och energi på andra, fokusera på er själva. Gör er själv tjänst säger jag.


Så kommer folket bemöta er annorlunda,that's a promise!


Av Josefine - 21 maj 2008 19:28

Jag känner mig så snäll, inte för att jag har gjort något snällt utan för att jag inte har gjort något dumt. Det finns så mycket hyss som jag har kunnat genomföra dessa dagar då jag mestadels suttit på Maltes och spånat på ideer. Det finns ett antal lookalikes i Ystad, dels dem som är lika varandra och dem som verkligen försöker vara lik någon. Det existerar alltså någon form av förebildsavspegling i denna lilla stad och det underhåller mig mycket.


Problematiken är att jag inte, just nu, har mage nog att hänga ut dessa människor. Känner mig inte speciellt fläckfri själv, det blir lite som att kasta sten i glashus och det har aldrig varit någon bra idé. Egentligen, för er skull, borde jag inte bry mig utan bara köra på men jag gör det inte. Jag håller det för mig själv, tittar på dessa personer som efterapar sina idoler och sen gottar jag mig med ett brett leende.

Av Josefine - 19 maj 2008 10:20

Har inte skrivit så mycket nu på den sista tiden, det är bara för att jag bloggar på miloo.se/josse.


Så att ni alla vet. Jag kanske skrivet lite då och då här bara för att.


jodå så att. Tack och hej

Av Josefine - 19 maj 2008 10:10

Att jag orkar med detta?


Har fått känslor och allt för dig.... AAAh, du driver mig till vansinne. Jag vill veta, du sa att vi skulle prata om det. men du hör varken av dig eller svarar när jag ringer. Får panik ..... ..

Av Josefine - 12 maj 2008 21:44

Lev här och nu!
Ångra aldrig något!
Och vad som viktigast är; var alltid sams med dina vänner och din familj för det är de som hjälpt dig att bli den du är nu.

Presentation


Josefine. Ystadstjej, älskar handboll, mode och shopping!
Tog studenten 2009, gick Handel & Administrationsprogrammet.
Jobbar extra på Indiska i Malmö.
Ni kommer även få höra mycket om mitt studentliv på Malmö Högskola där jag läser Arbetsvetenskap..

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards