Josefine - En dröm skall bli till verklighet

Alla inlägg under maj 2010

Av Josefine - 27 maj 2010 23:39

Varje morgon, tvättar jag av mitt ansikte men inte med vatten eftersom vatten torkar ut hyn! 

Tvättar av mitt ansikte med Biotherm ansiktsvatten som renar och återfuktar hyn. 
Sedan sminkar jag mig med mineral foundation, lite puder och rouge. Just mineral! Det enda som inte är mineral då min concealer.


Kväll

Då tvättar jag mitt ansikte med biotherm make up remover - mjölkig smink borttagning så att inte min hy torkar ut. Sedan tar jag ansiktsvatten och duttar lite med en kräm på de ställena min hy är extra känslig , denna krämen dämpar det röda. 


Eftersom jag har ytlig torr hud är det viktigt för mig att använda mjölkiga produkter. Tänka på vad för smink jag använder, visst det kostar lite extra men vad gör man inte för att hyn ska se fräsch ut? 

Av Josefine - 27 maj 2010 22:55

Av Josefine - 27 maj 2010 15:08

Den första gången jag gick in sko affären Baker i USA blev jag kär direkt.

De har sjukt fina skor där, speciellt från Michael Kors, Jessica Simpson och med mera!


You got to love shoes!



Tycker alla är grymt fina men skulle vilja mest ha den första och den sista.  

Av Josefine - 27 maj 2010 14:56

Sex and the city 2 - filmen ikväll!

Hoppas den är bra som jag förväntar mig.


  


Imorse blev det en timmes promenad plus solning i en kvart.

När jag kom hem bestämde jag mig för att städa, nu är det bara bädda rent sängen som är kvar och sen är jag klar med allt. Lite nytta har jag gjort idag trots allt och känner mig riktigt duktig!

Undrar vart mitt mobil inlägg tog vägen?

Av Josefine - 27 maj 2010 00:26

    

Me And Sofie 

Av Josefine - 27 maj 2010 00:06

Får svar i juli tror jag om jag kommer in på min utbildning och jag hoppas verkligen! 

Annars idag?

Fikat, gjort lite ärenden och vart med Armina en stund.

Kom hem vid 10 tiden och nu sitter jag bara ugglar. Funderar starkt på att sova för att sedan gå upp vid sex äta frukost och sedan ge mig ut på en promenad.


Det blir även att se bio med Corre och hennes tjejkompis. Sex And the City 2 - Movie. Åh jag har sådana förväntningar och hoppas på tumme upp!


Av Josefine - 26 maj 2010 16:55

  

GUCCI 


Gillade baddräkten, har ni märkt så snygga baddräkter det har kommit men sen tänker man hur snygg blir solbrännan? 


Av Josefine - 26 maj 2010 12:51

Det blev möte kl. 14.00, sen vart det direkt hem och sedan hämta ut paketet som jag beställde i fredags. 

Vid sju tiden träffade jag Amanda, vi tog en promenad genom stan och pratade om allt möjligt! Det är rätt skönt att träffas och bara prata allt mellan himmel och jord.


Fick ett antagnings mail och jag  får en plats och chans om att få komma in på utbildningen jag vill. Men vad är det jag ser? De har skickat mail om en annan utbildning jag har ju sökt till Visual Merchandiser! Inte butiksledare. Så nu jagar jag dem med att ringa, under denna timmen har jag ringt dem tre gånger men inget svar.. 

Nåja hoppas det löser sig annars så får jag ta den platsen som butiksledare..

Presentation


Josefine. Ystadstjej, älskar handboll, mode och shopping!
Tog studenten 2009, gick Handel & Administrationsprogrammet.
Jobbar extra på Indiska i Malmö.
Ni kommer även få höra mycket om mitt studentliv på Malmö Högskola där jag läser Arbetsvetenskap..

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards