Josefine - En dröm skall bli till verklighet

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Josefine - 14 september 2010 22:16

http://fs19.se/2010/09/arbetet-fortgar-vaster-om-mazar-e-sharif/


Denna blogg rekommenderas starkt. 

Produceras av soldaterna själva! 

Av Josefine - 14 september 2010 19:26

För en ruskig dag som denna blev det väldigt mycket grått för min del men grått är fint! 


  Höstens favorit örhängen

   Kofta: Indiska & Blus: Vero Moda

Av Josefine - 14 september 2010 16:55

Kommer att uppdatera om hur min dag har varit senare ikväll. 

Kika in senare :)

Av Josefine - 14 september 2010 01:49

Uppskattning.


Tänk så lite vi uppskattar här i livet egentligen. De senaste dagarna har jag lagt mina tankar åt vad som uppskattas här i livet och vad vi tar för givet. 

Så vad uppskattar ni här i livet? De små saker som där "tanken som räknas" eller de stora sakerna där ni visar er girighet genom att välja ut vad ni skall få som födelsedagspresent eller julklapp. Och finner er lycka på det sättet men ni blir ändå aldrig nöjda med det ni får. 


För min del är det små sakerna som räknas där "tanken som räknas", att hitta lyckan genom att veta vad som är betydelsefullt här i livet. Att bara hitta min ring som jag fick från min farmor vart lycka för mig och den passade mig. Jag fick denna ring när jag var liten flicka så jag var väldigt förvånad över att den passade mig. 

Jag älskar att hitta de småsaker som verkligen gör en glad, där jag känner mig tillräcklig och kan sprida min glädje till andra genom att bara visa min uppskattning, tacksamhet och ha ett leende på läpparna. 


Vi behöver inte köpa en massa för att finna lyckan, visa vår uppskattning och tacksamhet men tyvärr är vi individer väldigt giriga,vill ha och kan inte visa dessa tre sakerna genom uttryck . Istället köper vi prylar som vi tror att våra vänner, bekanta och släkt kan ha nytta för. 


Vi skall vara glada för det vi har och inte titta på varandra har.

Tänk, pengar kan inte ge oss lycka på det sättet som lyckan i att bilda en familj eller hitta den rätta karriären för en själv.  


Tyvärr måste vi ha pengar här i världen för att kunna överleva. 


It's all about the money.. Till och med jag glömmer ibland att visa min uppskattning, glömmer bort lyckan här i livet genom bara tänka på vad jag vill ha och jämför även mig med andra. Sorry to say, but it's true. 

Presentation


Josefine. Ystadstjej, älskar handboll, mode och shopping!
Tog studenten 2009, gick Handel & Administrationsprogrammet.
Jobbar extra på Indiska i Malmö.
Ni kommer även få höra mycket om mitt studentliv på Malmö Högskola där jag läser Arbetsvetenskap..

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards